torsdag 2 oktober 2008

Halva veckan avklarad!

Gårdagen gick fort undan..
Morgonrutinerna har suttit... Fabbe har inte gnällt så mycket även om han är så trött så jag måste tända lampan och börja småprata 20 min innan är dags att gå upp.
-Det känns som jul mamma.
- ???
- Vi går upp så tidigt och så är det mörkt.
Jaha! Fast jag tycker väl inte vi går upp SÅ tidigt på julen...

Eftermiddagen igår tillbringades på Södra Berget, föreläsningen " Att vara medmänniska". Tänkvärt och roligt. Särskilt Lou Rossling, pedagog som pratade om att vi måste se våra fördomar och invanda beteenden för att kunna förändras. En modifierad och bättre version av "Gyllene regeln" fick vi med oss hem;
Sträva efter att bemöta människor som de behöver bli bemötta.

På kvällen körde jag Muskelstep till ABBA musik.. som det var lovat. Bara det att ABBA musiken hade MYCKET högt tempo! Som vi studsade! Kanske inte superrätt rent träningsmässigt att speedsteppa så länge men deltagarna var så duktiga. Jag pitchade ner allt jag kunde... aldrig har du hört Waterloo med sådan basröst!

Föräldramöte för ishockeyn och snabbt besök hos Kina avslutade kvällens aktiviteter. Kammar löss gör vi hela tiden men nu finns det inga kvar... bara sår i hårbotten eftersom jag kammat så hårt. Fast det bästa kom ju sist på dagen.. Grey´s anatomy hade säsongspremiär. Lika bra som alltid.

3 kommentarer:

Fia sa...

Meeeehe hur kunde jag missa Grey´s? :(

Haru hämtat burken nu alltså sötnos?

*PUSS*

Anonym sa...

ÅÅ, jag önskar att jag kunde varit med igår. Men nästa Onsdag är jag på plats igen, jag längtar! :)

Emma sa...

Snubblade in hit och vill bara lämna lite fotspår efter mig :)

Här är jag!