fredag 16 januari 2009

Man lär sig aldrig....

Hur gammal var det nu jag var... ?
Knappt 38 år om man ska tro körkortet.
Klok som en nyfödd.
Gjort det igen.
Ätit godis och snacks så blodet stelnat och nu flyter genom vener och artärer lååååångsamt.
Det gör att jag tänker långsammare, rör mig långsammare och återigen inte kommer orka städa upp i tvättstugan efter mig. Det blir det klassiska flytta-bort-boknings-pluppen-fort så ingen granne kan lista ut att det är just jag som misskött mig. Snart sitter den arga lappen där på väggen och jag kan bara inse.. Att min mamma borde bo här.
Då skulle tvättstugan skina.

I morgon är en ny dag....
Förresten... det här är det enda nyårskort som jag lyckades få till... även efter nyår kom det en ny dag... om än en kort sådan. Tur man har fantastiska vänner!

Inga kommentarer:

Här är jag!