fredag 16 januari 2009

När världen gaddar ihop sig...

Gick ju bra det där...
Börja blogga regelbundet.
Jorusatt!
Det trådlösa modemet gav upp... det hände en massa skumt Nyårsnatten i min lägenhet.
Granens ljus slocknade och internet tappade kontakten. Den ende som var hemma var ju Rolex och visst, en 45 kg Rottweiller kan ju ställa till med en del men men...

Min snälla bror dumpade en kabel utanför ytterdörren för någon vecka sedan som skulle göra internet tillgängligt igen men jag har bara skjutit upp saken. I prinicip stoppat huvudet i snön och med rumpan skovlat uppgiften framför mig.

Igår så fick jag frågan om jag kopplat in sladden, för 20e gången, och då brast det. Jag gör väl det då?!!?!! Och det var ju inte så svårt... alls. Så nu har jag internet, jag kan svenska, jag lever så jag borde alltså kunna skriva lite oftare.

Först ska jag bara jobba klart, fredag innebär begravning och en son som påstår att han är sjuk. Skolan ringde redan kl. 09.00. Nu är det så att det är 3e fredagen som han är sjuk när han ska till mig...
Ska vi säga att det är MAMMAsjukan?!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du och jag SKA sitta tillsammans. Läs min kommentar jag svarade dig med på min bloggeliblogg =)

Fia sa...

Åh söta Pia <3 mera mera! Mera blogg o mera mys!

Hoppas du får en lugn o fin helg gogumma!

Här är jag!