torsdag 24 april 2008

Lång dag...

som börjar närma sig sitt slut. Vad har jag hunnit med då?
Har idag haft en begravning för en make, pappa, morfar med stor familj och vänskapskrets... han dog oväntat och det kom som en chock för alla. Sådana begravningar känns men jag hoppas att allt gick bra och att det så småningom blir ett bra minne för familjen. Ännu en gång så blev jag påmind om hur viktigt det är att tala om för de man älskar att man gör just det.. så länge man har dem kvar. Den här familjen kändes som att de kommit ihåg just det. Så mitt i all sorg så har de något de kan vara stolta och glada för, en fungerande familj.
Det var mycket folk i kyrkan och mitt i alltihop var det en liten flicka som kräktes, förmodligen av anspänningen, så då var det bara att kavla upp kostymärmarna och torka upp. Varierande arbetsuppgifter hör till vardagen på en begravningsbyrå... ;)
Solen gassade också hela dagen och jag kom abrupt ihåg hur det känns att arbeta i ullkostym i värme!

Sedan var det muskelstep där jag hade totalt hjärnsläpp i början men det gick till sig efter ett tag. Möte med aerobic- och stepinstruktörer på Helex och ÄNTLIGEN! livemöte med vännen L som varit i NY. Vi pratade i mun på varandra i en timme men fick mycket sagt och utbytt. Skönt att hon är hemma igen.

Tvätta, städa, handla och hämta fotbollsprylar.. för i morgon kommer lillhjärtat till mamma. Full rulle hela helgen förmodar jag. Så nu sitter jag rätt utmattad just här framför datorn och tvångsmässigt kollar upp allt som jag tror jag måste kolla upp... Tvångstankar pratade de om på Vakna med The Voice i morse förresten. Erkänn, du har dem du också! Jag kan tex inte ha volymen på tex bilradion på nivåer som kan kopplas ihop med 13. Just 13, 26, 39 fungerar inte.. det går inte. Och skulle jag råka titta på en digital klocka när den är 22:22 så måste jag glo tills den slår om till 22:23... Vad som händer annars? Ja säg det du! Jag tänker inte utmana ödet och prova..

Nu ska jag sova, efter att jag gått runt sängen 3 varv först.. SKOJA!
Go´natt och dröm sött!

Inga kommentarer:

Här är jag!