måndag 29 september 2008

Duger inte det?


Fabbe har tjatat om husdjur.

Han vill ha någon att ta hand om.

Hund, det går ju inte. Hamstrar är för små. Råttor har hemsk svans (tycker mamma). Fiskar går inte att klia bakom örat.

Katt då? Kanske vore något.. men hur mycket jobb är det? Jag har under månaderna som gått anat att det är mer jobb än vad vi har tid över... försökt skjuta det oundvikliga svaret Nej framför mig genom att påpeka att vi först måste låna en bok och LÄSA om vad det innebär att vara kattföräldrar.


Nu är det dock så att jag har upptäckt att små knattars fotbollsskor luktar kattpiss. Ordentligt. Så vad ska vi med en katt till? Det är bara att sätta sig ner i hallen och insupa atmosfären. Tar man med en mjuk, dunig kudde så blir det ju lite gosigt också.


Jag vet att inte katter luktar illa men jag vet än mer att vi skulle glömma tömma kattlådan. Sådan mor sådan son.

Inga kommentarer:

Här är jag!