fredag 5 september 2008

Fredag

Förvirrad... som många fredagar before. Härligt med helg men innan jag kan göra helg ska det allt som oftast genomföras ett antal begravningar och köras kistor hit och dit. Ni kan inte ana hur mycket ni kommer få åka bil efter att ni har somnat in! Jobbar man med begravningar så finns det inte något som heter nedtrappning inför helgen utan vi stampar sulan i botten och kör på för fullt, ända in i kaklet.

Fast å andra sidan... är det ju just detta som ger mest i mitt jobb. Att få vara med anhöriga och förhoppningsvis hjälpa dem en smula i en situation som är jobbig. Jag har så många kunder som sitter på små pinnar i mitt hjärta.. like them A LOT.

Sedan är det bara att byta kostym och ta tag i de pass som jag borde ha färdiga för läääänge sedan! Jag förstod inte att hösten startade upp här hemma när jag var borta. Inte undra på att jag är förvirrad ibland...

Nu kör jag!! Vill dock bara meddela att jag INTE tänker backa in Finlandsfärjan, dvs. begravningsbilen, i garaget i kväll. Jag har fyllt min kvot med bucklor, den backningen gubbar får ni sköta, om man nu MÅSTE backa in bilen.. jag tror bara det är skryt för att visa att ni kan!

Inga kommentarer:

Här är jag!