tisdag 9 juni 2009

Lite så där i smyg..

Sitter ensam på jobbet.
Skickade iväg siste man kvar ut i naturen för lite fiske.
Sommareftermiddagar här är väldigt lugna... tills det brakar loss.
Jag tar dock risken.
Vet ni, jag ska försöka låta bli att äta smörgåsar den här veckan.
Vardagsdagarna alltså...
Inte för att jag är så rädd för smörgåsar utan mer för att kolla om jag klarar av det. Jag är ju så galen i kaffe och smörgås så det tangerar att vara ett begär.
Och alla begär ska man inte stilla.

Så nu har jag inte ätit smörgås sedan i söndags.
( Då åt jag desto fler, 10 st )
Vi får väl se hur det går. Jag tror ju mer på att äta lagom av allt som man mår bra av. Protein, fett, kolhydrater, vitaminer, mineraler.. det finns ju en mening med att allt detta finns runt omkring oss. Det vi måste lära oss är att äta med måtta och varierat.
Jag är så klok!
Fast jag lever inte som jag lär.. Det är det bästa med att leva!


3 kommentarer:

veronika sa...

håller med dig där, varför är smörgåsar så jädra smarrigt för?:) älskar det:) äsch vi skiter i det !o äter våra mackor tycker jag:)
kramisar!!

Pia Alm sa...

Klokgumma!
Vi gör det, unnar oss kaffe och smarrmackor. Ses snart va? KRAM

Unknown sa...

Fast det går. Jag som också älskar mackor har inte ätit en macka på 2½ mån. Har helt enkelt inte varit sugen på det. Men skulle jag nu mot förmodan äta en macka, då blir det med keso och gravad lax. Åhhhhhh vad gott. Supermycket med citronpeppar på också! =)

Puss.

Här är jag!