fredag 13 juni 2008

Skolavslutning




Fabbe har gått ut årskurs 1! Otroligt roligt, häftigt och oroväckande... han är inte min lillgris längre. Vi hade sådan tur med avslutningen, några droppar regn var allt som kom. Bodsvedjan har sin avslutning utomhus så det gäller att ha tur. Under ett år så har Fabbe lärt sig läsa, skriva och räkna... tänk om vi hade samma förmåga att ta in ny kunskap?! En underbar fröken har han haft i Lena som tyvärr ska sluta... men då finns Sten kvar. Fritidsledare Sten var shorts är ett lika säkert vårteckan som vitsippan. Mamman hade lite svårt att hålla borta tårarna under sångerna men sådan är ju jag! Världens klokaste lille son har jag iaf... kan kanske inte återge det han säger här men ibland så bara förundras jag över hans förståelse och empati. För att i nästa stund krevera över att han tagit sönder ytterligare plank i staketet!


1 kommentar:

Fia sa...

Vart tog du vägen gumman?

Uppdatering tack ;)

Glad Midsommar! *KRAM*

Här är jag!