måndag 2 juni 2008

Sooommar!

Som vi behöver det här.. eller hur?! Ljus och värme.

Trodde jag skulle få hybris i fredags... det var så tight på jobbet så jag fick lunch klockan 16.00. Då kändes det som att jag trampade luft. Jag hann med ett soligt, vackert Attmar, lite Selånger och två vändor till krematoriet med kistor. Sista svängen fick Fabbe följa med för då var det så sent på eftermiddagen. Han åkte truck på krematoriet och ställde kistorna på plats. Senare på kvällen kände jag att jag var tvungen att kolla av hur han tar det här med döden.. vem vet vad en 8åring kan fundera på. Men Fabbe är cool han, inga problem. Det enda han tyckte var lite tokigt det är att vi lever så kort stund och är döda så länge...
-För mamma, man är ju död oändligt länge och det är ju hur länge som helst.
Vidare så tror han inte på Gud...
-Nä du mamma, vad tror du? Att Gud sitter där i klockstapeln och bara; Hallå kom hit då så får du ett extra liv?!?! Så kan det ju inte vara...
Fast evolutionsteorin kunde han inte heller köpa så vi fick nöja oss med att vi bestämde att vi skulle ta vara på det liv vi har här och nu.

Sedan blev det en helg med sol, mys och bara nedvarvning. Ute vid havet men inget premiärdopp för mej. Nehe! Laddade batterier och ny energi.

1 kommentar:

Fia sa...

Härligt med laddade batterier! :D Ses ikväll gumman!!

Här är jag!