tisdag 22 september 2009

Åsså var det fikadags igen...

Jiisses vilket tempo det var på jobbet hela förmiddagen. Det ringde och plingade, det skulle fixas, bokas och trixas. Ensam var jag och hungrig blev jag. När jag till slut hade köpt min lunch så gick den åt snabbt och intensivt... vilket såklart ledde till total krasch på hårddisken. Eftermiddagen gick åt till att försöka hålla mig vaken.
Fick besök av den här lilla parvelinan som heter Bo-Bo.
Ljuvligt söt och härlig!Lyxtisdag avslutar man hos Tant Anci och Fröken Sara.
God mat och sällskap av kloka Jenny.
Två timmar tjat om allt och inget.
Viktiga saker och annat.
Vi kom osökt in på ämnet mat.. kan ju bero på att på detta fik serveras så mycket gott. =) Förhållandet till mat är ju rätt komplicerat för många och ofta i kombination med ett komplicerat förhållande till sin kropp. Själv har jag ju ägnat många år åt att hetsäta och kräkas. Det är något jag lämnat dithän. Gott så. Det jag funderat på sista tiden är dock HUR jag tog mig ur det... Vänner har frågat. Jag har funderat. Vill verkligen kunna formulera det i ord för kanske det kan hjälpa någon annan... Tills dess jag hittar orden är jag så glad för erfarenheten och att jag idag kan njuta full ut av både mat och min kropp. En kropp som ser ut som den gör med fel och brist(ning)er! Den kroppen ska jag lägga i sängen nu och så ska den läsa bok. Fantastiskt härligt när lägenheten också är städad. Toppar upplevelsen.

1 kommentar:

Fia sa...

Kloka fina Pia <3

Här är jag!