torsdag 17 september 2009



Inte vet jag om det är åldern som gör´t men det tog lång tid att repa sig efter helgens mini"semester".
SuperSaturday i Globen var jättebra!
Lotta & jag var där tidigt, halv 8, för att hinna shoppa.
Vi hann shoppa... =)

Dagen började sedan med BodyPump för samma trio som i torsdags, Glenn, Katarina och Hanna. Ett mycket bra program och roligt. Roligt att köra, roligt att instruera.
Efter det var det dagens höjdpunkt, Bodystep!
Jag skulle mörda för att ha Lisas fysik och Saras förmåga att leda utan att ens flåsa... Stålkvinnor från andra sidan jordklotet. Fastän passet var lite märkligt så var det totalt eufori bara för att de kan!

Efter steppen provade vi BodyVive men då var huvudet så tomt så det blev rätt rörigt. Det är ett pass med liten boll som man ska svänga hit&dit. Vi tappade bollen och fick krypa mellan ben och armar för att få tillbaks den. Det fick bli lunch istället. Föreläsningar och Pumpteori avslutade dagen.
Bara att inse, för att vara en duktig instruktör är det bara att fortsätta nöta, nöta och öva.
Nöjda avslutade vi dagen med massa mat!!

Söndagen bjöd på 8 timmar Gröna Lund. Dyraste inköpet var parkeringen på Djurgården! Den ni...
4 ggr drog sonen med mig i Insane.
Jag skrek.
Han skrattade.
Jag tvekade.
Han frågade ut personalen om hur åkturen skulle utföras för att bli "som bäst".
Jag blev hes.
Han planerar för nästa besök.

Bil hem genom mörka natten, tur jag hade en co-driver med, Camilla, som tog oss hem säkert. Stupade i säng och idag, torsdag, känner jag mig rätt normal igen. Det har inte gått att träna sista dagarna, ingen ork. Jag har bara orkat äta. =)

1 kommentar:

MELLAN TVÅ ÖGON sa...

Att inte flåsa på ett BodySteppass är omänskligt! Dessutom tycker jag att det är bra om inte instruktörerna är omänskliga. Instruktören ska vara snäppet eller snäppen bättre... så den som tränar känner att den har möjlighet att bli sån... psykologi... Det får inte kännas omöjligt lixom...(herregud va rörigt det blev... men du förstår kanske hur jag menar ändå!) hahaha :-)

Här är jag!