söndag 4 maj 2008

Hemma bra men borta bäst...

Världens finaste vovve....

Hemma igen efter en långhelg i Stockholm. Har inte gjort många knop utan bara varit. Sett den fantastiska filmen "Nu eller aldrig", då rann tårarna. Ätit, lullat runt och suttit i solen när tillfälle bjöds. Jag är visst fantastiskt duktig på att inte göra just så mycket. Fast att känna doften av gräs och bara ligga still och bli solvarm laddar om batterierna. Så nu är det ny vecka och nya tag. En klokhet har slagit rot i mitt huvud som jag hörde på TV4 Sthlm när de pratade om det nya spelet Grand theft auto. bla bla eller något liknande. Folk hade köat i veckor för att få tag i ett ex. Diskussionen i studion var kring om man just skulle kunna tänka sig att köa så länge för något. En kille funderade kring hur mycket man har i sitt liv som man skulle köa länge för.. Jag köar gärna en vecka för attt få tillbringa en kväll med mina vänner, än längre tid för att få ha en dag på stranden med Fabbe, en frukost i sängen med rätt person är värd att köa för, en skidsemester skulle lätt få mej att slå upp ett tält under väntan.. Skön tanke att vi har så mycket värt att vänta på redan nu i våra liv. Sov gott!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ibland vännen, slår du huvudet på siken. I like you.... jag skulle köa en evighet för några minuter med dig. =)

Anonym sa...

åhh va myssit ni verkar ha haft det!!!*kraam*

Helen sa...

Men mys-Pia... Du har verkligen haft det skönt ser jag :) *puss*

Här är jag!